onsdag 27 januari 2010

Jeis 1996

9 kommentarer:

Nek sa...

Jeis har skön stil.

Anonym sa...

synd bara att stilen är bajtad rakt av.. inte för att jag har någonting emot jeis men den här stilen bajtade han rakt av ribe, sen stilen han körde 1998 typ bajtade han oxå rakt av från en annan sthlm målare.. skitsamma nu är många år sen..

Nek sa...

Det visste jag inte. Har du några länkar till bilder? Utifall jag inte finner några.

Anonym sa...

Västeråsare har en vana att ta saker ifrån stockholm.. Flera av dom gamla från iak har gjort grejer som är bajtade rakt av från andra målare. Men jag tycker ändå iak är ett av dom skönaste crew som västerås har haft!

Anonym sa...

Det har alltid varit folk som bajtad andra i alla år, lite inspiration kan ju vara bra. Men måste hålla med om att Jeis bajtade rakt av, var många som pratade om de. Tyvär var de så att sthlm låg några år före västerås. saker stilarna som ex. kördes 1995 bajtades av västeråsare 1998 etc. Fast samtidigt var det många sthlms målare som bajtade målare från tyskland. Alla bajtar alla lite men jag tycker de inte är så snyggt att bajta rakt av. Däremot så tycker jag personligen att Kabo (Hia,Afd) betytt mycket för en hel del sthlms målare vad gäller inspiration..

Anonym sa...

det var intressant, var själv inne på västerås scen men visste inte att den var bajtad så. Har inte så stenkoll på ribes äldre stil men måste säga att det är ganska lika. Annars så var det ju inte någon som körde särskilt avancerat rent stilmässigt i mitten av 90-talet i vås

Ganska ironiskt när man kunde läsa spittningar som "bajtare" och annat på vissa men inte på andras... kanske är en popularitetstävling med?

gulligt värre

Anonym sa...

baitare

Anonym sa...

äh..visst var just den här stilen bajtad rakt av men är liksom 14 år sedan.. sen så hade jeis en hel del andra sköna pjäser uppe även om dom var lika många andra.. men alla inspireras väl av någon?

Anonym sa...

Legendariskt!
Synd att jag slängt kort från 1995-1998 med diverse målningar som jag misstänker är gjorda av samma kille. Nån som vet om han skrev FAOK runt 95-96..?