onsdag 9 juni 2010

WDC av Hop & Guf, Bäckby - 2010


3 kommentarer:

Anonym sa...

snälla, nu när ni laddat upp skit feta äldre bilder kan ni väl hoppa över sådant här? vill se graffiti från förr då de var rå och stenhård graff. Inge halvtaskigt snabbt fyllda bokstäver som inte håller klass. (punkt)

Anonym sa...

jag håller med dig att det är jävligt skönt att se dessa gamla målningarna, men man måste ju också se scenen i Västerås som den är idag också. det kan inte bara vara gammalt måste vara nytt också!

Anonym sa...

Jag håller med bägge två på sett och vis. så länge målningen finns där ute så gör den sig bättre där än på nätet. men om några år kommer även dessa målningar att vara uppskattade och då är det ju bra att det finns ett litet arkiv att gräva i. För mig är det den tidiga 80tals graffitin som ligger varmast om hjärtat, då (89-90) avfärdade jag och många andra den som toyig oldschool, förmodligen för att den påminde om vart man själv befann sig något år tidigare. Med tiden har den fått en helt annan betydelse efter som den var en viktig inspiration när man växte upp samtidigt som man blir väldigt nostalgisk när man ser dessa gamla målningar.

För övrigt tycker jag denna målningen är ok, förutom fyllen som är lite slarvig, men det är ju så dom fyller på dagens graffiti filmer, dubbla kannor och onödigt fat, snabbt och stort. synar man detaljer så ser det ut som skit men på bild gör det sig bra bara man får till det någorlunda..