torsdag 9 februari 2012

Endast 750kr

WP_000427

18 kommentarer:

Anonym sa...

tråkigt med samma igen...

Anonym sa...

Kul där, samma igen.. gillas!

Anonym sa...

Klockrent ju!

Anonym sa...

haha igen bra där ! XD

Anonym sa...

Haha, fan vad roligt när folket som bor i närheten går dit och tänker ''Vart inte den här sanerad?''.

Anonym sa...

man va fan håller folk på med!? är folk helt blåsta och sätter ut sånt för 750 kr jag skulle max ge 450 kr.de där gröna gräset är säkert bara färgat så brajjan ser bättre ut sen han dealern ni fotat är blåst ser ut som flinta . de är liksom 2011 vem klär sig i sån där klänning

Anonym sa...

Tack som fan för målningen på Viksängsskolan! Synd bara att rektorn såg den imorse, den blir troligen buffad snart. :/

Anonym sa...

Måste väl vara fler än Rund och VF som kör här i stan. Sett massa nytt runt om i stan ju.

Oldschool Graff sa...

Ok, varför frågar du!? det körs alltid en massa, väldigt lite av det kommer dock upp här.. Det buffas snabbt och man vill inte gärna skicka in sina egna bilder.. Nu när det är minus får grejerna sitta men å andra sidan finns det ingen som orkar fota, bortsett från någon tapper själ ute på bäckby då ;)

Anonym sa...

kolla den vita tunneln vidd härjärds skolan där kan man tro att det är 96 igen.

Anonym sa...

Ok, ja nu buffas ju knappt nånting ju. Det mesta alltså inget påhopp utan mest en undran eftersom jag vet och ser att det körs en hel del av andra än just Rund och Vf. Och det känns som om det är mest deras grejer som kommit upp här på sistone. men det är kanske helt enkelt så att dom inte skickar in bilderna själv och då kommer inte bilderna upp. Trodde att det va folk som hade denna sida som va ute och fotade och la upp saker oxå.
Men gött att det kom upp nytt idag.
Keep it up.

Oldschool Graff sa...

Vi gör det också men som sagt, vi hinner inte täcka upp allt, i somras missade vi det mesta tack vare att buffen var så snabb, och just nu beror det mest på att det är trist väder att cykla runt och fota.. Sen har åtminstone jag inte så mycket tid över nu för tiden..

Det mesta som kommer upp nu är inskickade bilder..

För att få igång sidan igen skulle det behövas en ny medlem med stort foto intresse och en jävla massa fritid..

Ska förska titta in i den där tunneln i helgen eller så..

Anonym sa...

Ni är då ett gäng klena jävlar som sitter och klagar över att det fattas bilder. Om ni ser - fota! Inte svårare än så? Eller fryser ni för mycket om fingrarna för att ta av er vantarna?

Anonym sa...

sitter 2 nya målningar i tunneln vid stationen, hade inget att fota med när jag gick genom och bor lite för långt bort för att fota själv... sitter även 2 nya på ett hus vid herrgärds tandläkaren, ut mot vägen, hade fortfarande ingen kamera, sitter även 1 till målning i tunneln vid länsstyelsen, och sen har ja även sätt lite längst e18 ut mot hälla hållet om man kommer från stan... sitter lite mer grejjer men kan inte komma på det just nu, men som sagt så har ja ingen kamera... men nu kan ju nån som har det och kanske bor närmare kolla in dessa grejjor :)

Anonym sa...

Var som sagt inte menat att låta gnällig. Trodde bara inte att sidan hängde mest på att folk skulle skicka in grejer. Men jag ska självklart dra mitt strå till stacken och fota det jag ser och skicka in det. Det jag ville ha sagt med första inlägget var ingen diss mot nån, bara att det körs en hel del och det kommer inte upp här. Och jag tror folk skulle uppskatta att se det.
Ber om ursäkt om jag lät dissig och gnälling.

Oldschool Graff sa...

Jag tar det inte som gnäll och försöker bara svara på "kritiken" upplysande.. eller nått åt det hållet.. ingen ilska från mig även om jag börjar bli en grinig gammal gubbe.

Vi förväntar oss absolut inte att folk ska skicka in bilder.. men om folk vill göra det så är det trevligt..

Ni som är nybörjare tänk dock på att ni troligen kommer skämmas över er första målning inom en snar framtid, så undvik att skicka in dem även om ni just i dag är stolt över er prestation är det bättre att träna ett tag, utvecklingen brukar gå väldigt fort i början.. var inte rädda för att låna lite här och där i början så går det ännu fortare att finna sin egen stil..

För att driva en sån här sida måste man fota själv.. Det gjorde jag massor förr men inte ofta längre.. hinner helt enkelt inte. (pratar bara för mig själv)

Det är därför jag säger att om denna sida ska komma igång och bli som förr så behövs det nya entusiaster som har tid och tar med sig kameran ut och fotar allt de ser.

För mig är det väl något som hänger kvar sen tiden innan internet, ville man ha det på bild var man tvungen att fota själv.. Den inställningen tror jag har gått förlorad mer och mer med internet, även avståndet till människor verkar det som..

När man läser kommentarerna här det senaste året så undrar man ibland om de som besöker sidan ens är intresserade av graffiti..

I höstas försökte jag dra igång veckouppdateringar som var beroende helt på inskickade bilder, kom det in fem olika bilder (inga fame) blev det en uppdatering, annars inte.. det funkade ett par veckor och de flesta bilderna kom från någon enstaka person.. men desto fler klagade över innehållet.


Tillsvidare flyter sidan på och är för tillfället ganska beroende av inskickade bilder.. (om ni vill ha nya bilder vill säga.. finns fortfarande hyfsat gott om gamla bilder i arkivet och mer ramlar in, även det som målas idag kan behöva mogna ett par år i någon byrålåda innan det hittar hit.)

/Fred

Oldschool Graff sa...

PS. har en läggning för inlägg av bibliska proportioner..

Anonym sa...

Väl skrivet!